Kontaktperson? - Ja, tack.

Var till soc idag och skulle träffa min eventuella kontaktperson nr. 2. Någon som tillfälligt kan ersätta en kompis relation. Mitt önskemål var någon ung, för något jag absolut inte ville ha var en till förälder, och någon djur/(helst) häst intresserad och även tillgång till djur/häst. För ett tag sedan, innan jag hade satt ung- och djur- kriterierna, fick jag besked om att en kontaktperson som passade mig hade hittats. En medelålders- arbetslös- kvinna som hade all tid i världen att ta hand om en misslyckad liten unge, för lite extra cash.
Och vad betyder det för mig? Att jag ska slöa på hennes soffa istället för min egen? Ugh.
Så tillbaka till dagens möte. Vi kom dit och blev mottagna direkt och fick sitta på min socialsekreterares kontor och småprata en liten stund innan ännu en person kom in och gav oss beskedet att hon inte kunde komma, hon hade tydligen fått punka på bilen. Sååå, mötet blev flyttat till nästa måndag. Men om man ser på den ljusa sidan så slapp jag iaf gå till skolan idag.. Heh. Heh. En dag till med frånvaro, precis vad jag behöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0